یکشنبه _ ۱۷ تیر ۱۴۰۳
یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9976 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • محرم و خطر کرونا/هشدار جدی کارشناسان:قدرت سرایت ویروس ۱۰ برابر شده است

    شناسه : 18306 21 مرداد 1399 - 11:02 ارسال توسط :
    مینو محرز، عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری‌های واگیر خواستار آن شد از طریق رسانه‌ها به مردم هشدار داده شود که "خطر انتشار و گسترش کرونا در مراسم ماه محرم زیاد است و بهتر است تا جای ممکن در خانه بمانند و عزاداری کنند چرا که اجماع کارشناسان براین است ویروس کرونا جهش پیدا کرده و قدرت سرایت آن حدود ۱۰ برابر شده است.
    محرم و خطر کرونا/هشدار جدی کارشناسان:قدرت سرایت ویروس ۱۰ برابر شده است
    پ
    پ

    پایگاه خبری گلدشت کرمان- اجماع کارشناسان براین است که ویروس کرونا جهش پیدا کرده و قدرت سرایت آن حدود ۱۰ برابر شده است. این ویروس که تا به حال به کرونای نوع B اشتهار داشته است اکنون بنا به نظر اطباء وکارشناسان جهش یافته و به عنوان ویروس کرونای نوع G شناخته می‌شود که می‌تواند تعداد بسیار بیش‌تری را مبتلا کند.

    مینو محرز، عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری‌های واگیر درباره روند افزایش مبتلایان به کرونا هشدار داده و گفته است: مراسم ماه محرم “معمولی” نیست و نمی‌توان اقدامات بهداشتی را رعایت کرد.

    این کارشناس بیماری‌های واگیر افزود: «در واقع ما در مقابله با اپیدمی کرونا شل گرفته‌ایم و در عوض ویروس قوی‌تر و واگیرتر شده است.»
    محرز هشدار داد که “با این شرایط پاییز بسیار بدی در پیش خواهیم داشت.
    وی با اشاره به خطرات گسترش اپیدمی این بیماری در ماه محرم افزود: با ماسک نمی‌شود جلوی انتشار کرونا را در مراسم ماه محرم گرفت؛ زیرا عزاداران در این مراسم اشک می‌ریزند و عرق می‌کنند و ماسک خیس می‌شود، ماسک که خیس شود دیگر به درد نمی‌خورد.ضمن اینکه مراسم عزاداری ماه محرم یک تجمع معمولی نیست و امکان ندارد بشود در این مراسم فاصله‌گذاری اجتماعی را برقرار کرد.

    او خواستار آن شد که از طریق رسانه‌ها به مردم هشدار داده شود که “خطر انتشار و گسترش کرونا در مراسم ماه محرم زیاد است و بهتر است تا جای ممکن در خانه بمانند و عزاداری کنند.”
    به گفته وی باید برگزاری مراسم پر جمعیت در حسینیه‌ها و تکیه‌ها، دادن نذری و صف‌های مردم برای گرفتن نذری امسال تعطیل شوند.

    وی در توضیح وضعیت بیمارستان‌ها در کشور گفته است: “آی‌ سی‌ یوهای بیمارستان‌ها اغلب تقریبا پر هستند و سرعت پیشرفت این بیماری در برخی افراد به قدری سریع است که تا بخواهیم اقدام درمانی کنیم، بیمار فوت می‌کند.

    پ.ن: باید دید با توجه به خطرات بالقوه این بیماری در ماه محرم و همچنین برگزاری کنکور سراسری ستاد مرکزی مقابله با کرونا که رهبری تصمیمات آن را تایید و تنفیذ نموده است دراین مورد چه تدابیری خواهد اندیشید.

    منتشر شده در شماره ۶۲۳ هفته نامه گلدشت
    به تاریخ: ۹۹/۰۵/۱۹

    پایگاه خبری گلدشت کرمان
    با مجوز رسمی شماره ۷۸۱۰۴ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.