چهارشنبه _ ۱۳ تیر ۱۴۰۳
چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ 27 ذو الحجة 1445 Wednesday, 3 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9950 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • پس لرزهای احتمالی یک تصمیم

    شورای نگهبان دل به دریا زد/تشکیل جلسه اضطراری جبهه اصلاحات

    شناسه : 50263 21 خرداد 1403 - 20:42 ارسال توسط :
    سرانجام اسامی گزینه‌های نهایی انتخابات چهاردهم ریاست‌جمهوری‌ منتشر شد.در میان گزینه‌ها نام مسعود پزشکیان نماینده چهار‌ دوره مجلس‌ شورای اسلامی از حوزه تبریز و وزارت بهداشت دولت آقای خاتمی هم‌ دیده می‌شود.
    شورای نگهبان دل به دریا زد/تشکیل جلسه اضطراری جبهه اصلاحات
    پ
    پ

    گلدشت کرمان_ ✍️عبدالرووف: سرانجام اسامی گزینه‌های نهایی انتخابات چهاردهم ریاست‌جمهوری‌ منتشر شد.

    در میان گزینه‌ها نام مسعود پزشکیان نماینده چهار‌ دوره مجلس‌ شورای اسلامی از حوزه تبریز و وزارت بهداشت دولت آقای خاتمی هم‌ دیده می‌شود.

    تصمیمی که اینک اصلاح طلبان را به حضوردر انتخابات ترغیب نموده تا شاید با استفاده از مهر تاییدی که به پزشکیان کاندیدای مورد نظر این جبهه خورده است با استفاده از ظرفیت احتمالی نامزدهایی که صلاحیتشان احراز نشده یا به تعبیری رد صلاحیت شده اند موازنه را در انتخابات پیش رو به نفع خود بر هم بزنند.

    از طرفی شورای نگهبان براساس خط مستقیمی که آیت الله جنتی رکن رکین این نهاد چندی پیش به آن اشاره کرد ضمن اینکه از اجازه حضور زنان در انتخابات جلوگیری کرد با رد صلاحیت علی لاریجانی و احمدی نژاد و عدم توجه به نامه برخی از دولتیان در تایید اسماعیلی وزیر ارشاد راه خودرا در پیش گرفت و با اعلام اسامی شش نفر از ثبت نام شدگان به گمانه زنی ها پایان داد هر چند در ذهن برخی کما کان ابهامات بی پاسخی باقی گذاشت از جمله اقدام قالیباف بعد از توافق با فراکسیون نیروهای مستقل و میانه رو مجلس وتحلیف انجام شده در جایگاه رئیس دستگاه تقنین که در این ارزیابی و گزینش منعی برای وی ایجاد نکرد.

    حال به نظر می رسد با وجود چهره هایی مانند پزشکیان از جبهه اصلاحات از یک طرف و قالیباف و جلیلی در طرف دیگر فضای انتخابات ریاست جمهوری که هنوز گرمی و نشاط رقابتی لازم را پیدا نکرده بود اینک وارد فاز جدیدی شده وبه فضای رقابتی آن رونق بیشتری ببخشد البته اگر مجریان انتخابات سلامت وبی طرفی مورد انتظار مردم را در برگزاری آن رعایت کنند.

    گفتنی است صدور بیانیه و واکنش برخی از افراد بازمانده ازاین میدان رقابت نیز از جمله پیامدهایی است که ممکن است موازنه را در انتخابات پیش رو تحت تاثیر قرار دهد .

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.