چهارشنبه _ ۱۳ تیر ۱۴۰۳
چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ 27 ذو الحجة 1445 Wednesday, 3 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9950 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • سیزدهمین دفتر خدمات قضائی الکترونیک در شهر کرمان افتتاح شد

    شناسه : 50768 10 تیر 1403 - 18:31 ارسال توسط :
    حسن سلطانی نژاد گفت: در راستای تکریم مراجعین با ارائه خدمات هوشمند قضایی، سیزدهمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در کرمان افتتاح شد.
    سیزدهمین دفتر خدمات قضائی الکترونیک در شهر کرمان افتتاح شد
    پ
    پ

    گلدشت کرمان/ معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان گفت: در راستای تکریم مراجعین با ارائه خدمات هوشمند قضایی، سیزدهمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در کرمان افتتاح شد.

    حسن سلطانی نژاد گفت: با افتتاح این دفتر خدمات قضایی ، تعداد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی شهر کرمان به ۱۳ دفتر افزایش یافت.

    وی با بیان این مطلب که بخشی از خدمات دستگاه قضایی به صورت الکترونیکی توسط این دفاتر انجام می گردد، اظهار داشت: دفاتر خدمات قضائی سبب کاهش مراجعات مردم به دادگستری، صرفه جویی در زمان و هزینه، کاهش حجم کاری قضات و کارمندان اداری و … می‌شوند.

    سلطانی نژاد اظهار کرد: در اجرای طرح جهادی طی سال ۱۴۰۲، برخی از این دفاتر به مناطق محروم و روستا‌های دور دست استان، خدمات ویژه‌ای نظیر ثبت و ویرایش ثنا (ثبت نام الکترونیک)، دریافت دادخواست‌ها، شکایات و لوایح قضایی و … بصورت رایگان انجام می دهند و این طرح در سال‌جاری نیز ادامه خواهد داشت.

    این مقام قضایی در خصوص آموزش و نظارت بر دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نیز گفت: آموزش مدیران و کارشناسان این دفاتر توسط همکاران مجرب قضایی بصورت مستمر انجام می گیرد و علاوه بر نظارت‌ها و کنترل‌های سیستمی، کارشناسانی هم برای ارزیابی و بررسی میدانی عملکرد به دفاتر اعزام می‌شوند.

    وی با اشاره به نحوه صدور مجوز فعالیت دفاتر خدمات الکترونیک قضایی گفت: صدور مجوز فعالیت این دفاتر با انجام تشریفات قانونی و شرکت متقاضیان در آزمون ورودی و موفقیت در مرحله مصاحبه انجام می‌گیرد و در سال‌جاری نیز برای تکمیل ظرفیت موجود در استان، آزمونی برگزار می شود که زمان و مکان آزمون متعاقبا بنحو مقتضی به اطلاع عموم خواهد رسید.

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.