یکشنبه _ ۱۷ تیر ۱۴۰۳
یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9976 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • مدیرعامل برق شمال استان کرمان توضیح داد؛

    دلیل صدور قبض برق بالا

    شناسه : 50376 25 خرداد 1403 - 9:52 ارسال توسط :
    مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال استان کرمان در خصوص انتقاد از افزایش بی رویه قبوض برق گفت: چون ما مجری قوانین هستیم و بند ۱۴ و تبصره ۱۴ قوانین می گوید که بایستی هزینه سوخت را به ازای هر کیلووات ساعت محاسبه و اخذ کنیم؛ همین موضوع باعث صدور قبوض سنگین می شود اما مقرر شده این مبلغ روی قبوض ماه های مختلف تقسط گردد.
    دلیل صدور قبض برق بالا
    پ
    پ

    به گزارش پایگاه خبری گلدشت کرمان؛ محمد سلیمانی مدیر عامل شرکت توزیع برق شمال استان کرمان امروز در  نشست تخصصی پیشگیری از سرقت سیم برق؛ در بخشی از صحبت های خود در خصوص انتقاد از افزایش بی رویه قبوض برق گفت: افزایش ریال درحوزه الگوی مصرف نداریم اما بالاتر از الگوی مصرف بله افزایش داریم؛ به نحوی که مثلا اگر در یک خانه کولر گازی روشن شود قبض آن زیر یک میلیون تومان نخواهد بود.

    مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال استان با بیان اینکه اگر در جایی کولر گازی استفاده نشود و قبض بالا رود دلایل دیگری دارد؛ گفت: چون ما مجری قوانین هستیم و بند ۱۴ و تبصره ۱۴ قوانین می گوید بایستی هزینه سوخت را به ازای هر کیلووات ساعت محاسبه و اخذ کنیم؛ این کار انجام و منجر به بالا رفتن مبلغ می شود.

    وی در ادامه اینطور توضیح داد: مثلا اگر کسی قبض برق ماهانه ۳۰ تا ۴۰ تومانی پرداخت می کرد ما طبق آنچه قانونگذار خواسته بود آمدیم و قبضی هم صادر کردیم که در آن همه کیلووات ساعت های کل سال را ضربدر عدد ابلاغ شده نمودیم و همین منجر به سنگین شدن قبض گردید.

    سلیمانی با تاکید بر اینکه ما صرفا مجری قانون گذار هستیم و یک ریال ازاین مبالغ قبوض سنگین به حساب ما نمی رود گفت: اما مقرر است این رقم روی ماه های مختلف تقسیط شود تا کمتر خود را نشان دهد.

    وی گفت: افزایش قبوض با این روند درخواستی قانونگذار در شهرهایی مثل گلباف که گرمسیر ۲ محسوب می شود عملا با کرمان متفاوت تر است.

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.