یکشنبه _ ۱۷ تیر ۱۴۰۳
یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9980 تعداد نوشته های امروز : 9 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • رئیس پلیس فتا استان هشدار داد؛

    در پرداخت فطریه حواستان به کلاهبرداران اینترنتی باشد

    شناسه : 41164 31 فروردین 1402 - 10:40 ارسال توسط :
    رئیس پلیس فتا استان در خصوص کلاهبرداری های احتمالی در ایام پایانی ماه مبارک رمضان در پوشش پرداخت فطریه، زکات و کفاره روزه هشدار داد.
    در پرداخت فطریه حواستان به کلاهبرداران اینترنتی باشد
    پ
    پ

    گلدشت کرمان/ سرهنگ”محمدرضا رضایی”در تشریح این خبر گفت: متاسفانه کلاهبرداران و مجرمان سایبری از هر فرصتی برای سوء استفاده و کلاهبرداری از مردم بهره می‌برند که آگاهی مردم نیز عامل مهمی در ناکام گذاشتن این افراد است.

    وی ادامه داد: با نزدیک شدن به ایام پایانی ماه رمضان این نگرانی وجود دارد که افراد سودجو و فرصت طلب در بستر فضای مجازی بخواهند اقدام به کلاهبرداری یا سواستفاده از شهروندان در پوشش پرداخت فطریه، کفاره و اینگونه موارد کنند که در همین راستا لازم است مردم دقت داشته باشند هنگام پرداخت فطریه و کفاره به افراد ناشناس اعتماد نکنند و فطریه و کفاره خود را به نهادهای معتبر پرداخت کنند و این هشدار هم در مورد فضای حقیقی و هم در مورد فضای مجازی مورد تاکید است.

    سرهنگ رضایی افزود: اما در فضای مجازی ممکن است افراد سودجو با طراحی سایت های جعلی کاربران را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و به بهانه پرداخت فطریه و کفاره اقدام به کپی کردن اطلاعات کارت بانکی و خالی کردن حساب بانکی آنان کنند، بنابراین لازم است که شهروندان حتما به آدرس های اینترنتی توجه کافی داشته باشند و از کلیک کردن بر روی لینک‌هایی که از منابع ناشناس به عنوان خیریه ارسال می کنند، پرهیز کنند.

    این مسئول انتظامی ادامه داد: گاهی نیز ممکن است همین لینک ها، آلوده به بدافزار باشد و گوشی یا سیستم شهروندان را آلوده کند، از این رو توصیه می شود که از کلیک بر روی لینک های ناشناس که ممکن است به بهانه فطریه، تبریک عید و … باشد پرهیز شود.

    رئيس پليس فتا استان در پایان از مرم خواست: نذورات خود را فقط به حساب نهادها و موسسات دولتی و قابل اطمینان واریز کنند و از پرداخت نذورات در سایت‌های نامعتبر و حساب های شخصی افراد خودداری کنند چرا که ممکن است افراد سودجو این نذورات را جمع آوری کرده اما آن را در راه گفته شده هزینه نکنند.

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.