شنبه _ ۱۶ تیر ۱۴۰۳
شنبه, ۱۶ تیر , ۱۴۰۳ 30 ذو الحجة 1445 Saturday, 6 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9965 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • حواشی معارفه دادستان جیرفت

    شناسه : 39096 10 بهمن 1401 - 19:53 ارسال توسط :
    سرانجام حسین سلامی دادستان عمومی و انقلاب جیرفت پس از قریب ۴ سال تصدی این مسوولیت و‌ پشت سر گذاشتن فراز و نشیب های مختلف، با این سمت خداحافظی کرد و راهی تهران شد و فرزندی از دیار جنوب و جیرفت کهن به عنوان مدعی العموم سکان دادسرای جیرفت و مسوولیت خطیر دادستانی عمومی و انقلاب این شهرستان را عهده دار گردید.
    حواشی معارفه دادستان جیرفت
    پ
    پ

    گلدشت کرمان_ ✍️ عبدالرووف: سرانجام حسین سلامی دادستان عمومی و انقلاب جیرفت پس از قریب ۴ سال تصدی این مسوولیت و‌ پشت سر گذاشتن فراز و نشیب های مختلف از جمله تحمل غربت خود وخانواده و در ابتداي كارعدم آشنایی با اداب و فرهنگ مردم منطقه و همچنین رویارویی با تحرکات و ناآرامیهای اخير سیاسی با کوله باری از تجربه و رزومه ای آمیخته با وظایف خطیرش در قبال حق الله و حق الناس با این سمت خداحافظی کرد و راهی تهران شد و فرزندی از دیار جنوب و جیرفت کهن به عنوان مدعی العموم سکان دادسرای جیرفت و مسوولیت خطیر دادستانی عمومی و انقلاب این شهرستان را عهده دار گردید.

    چیزی که در انتصاب دادستان جدید متمایز و قابل توجه است اینکه اولا جوانی بومی و پر انرژی است و بر همه زوایای فرهنگی و اجتماعی منطقه اشراف کامل دارد؛ ثانیا در بعد تخصص و دانش قضایی همین که با احراز رتبه ۸ کنکور سراسری و رتبه برجسته کارشناسی ارشد و پذیرش در دوره دکتری توانسته است در لیست نخبگان کشور قرار بگیرد وجه دیگری است که می تواند پیش روی وی زمینه را برای ایفای مسوولیت خطیر قضاء فراهم نماید. مضافا به اینکه پیشینه مسوولیتهای وی نیز پاکدستی، شجاعت
    و مردمی بودن وی را تا کنون‌به اثبات رسانده است. به ویژه اینکه با اقدام به موقع و شجاعانه خود در صدور حکم توقف پروژه هلیل و ممانعت از ادامه اجرای این طرح در خط انتقال لوله از مسیر بردسیر؛ قدردانی و دعای خیر قاطبه مردم جنوب را پشتوانه خود قرار داد.

    اما حواشی برجسته ای که در جلسه تودیع و معارفه وی در نهم بهمن ماه ١٤٠١ به چشم می خورد عدم انتخاب مکان مناسب جهت اين معارفه بود چرا که جمعیت زیادی سر پا ایستاده و برای برخی هم امکان حضور در جلسه فراهم نشد.

    نکته دیگر اینکه حجه الاسلام حمیدی سکان دار عدلیه استان در بیانات خود تعارف را کنار گذاشت و با اشاره به مشکلات مبتلابه جامعه و چالشهای شدید معیشتی واقتصادی مردم؛ مدیران و مسوولان را به انجام کار جهادی و بی وقفه برای خدمت به آنها فراخواند.

    نکته دیگر اینکه سخنان آقای افشین صالحی نژاد دادستان جدید در باب عزم جزم وی در برخورد با فساد و جرائم خشن و لزوم احقاق حقوق عامه، ایجاد تحول در دادسرای جیرفت و توجه ویژه به کشاورزان مظلوم منطقه مورد توجه و استقبال حاضرین قرار گرفت که حاضرین در پایان سخنرانی با کف زدنهای ممتد و بی وقفه رضایت خود را از این انتصاب و امور در دست اقدام اعلام داشتند.

    یکی دیگر از مواردی که می توان از حواشی این آئین نام برد همراهی صمیمانه امام جمعه وشورای تامین شهرستان بردسیر با دادستان جدید بود که می تواند قرینه ای باشد بر وجود تفاهم و ارتباط صمیمانه آنها که مورد تحسین و اشاره رئیس کل دادگستری نیز قرار گرفت.

    منتشر شده در شماره ۷۱۵هفته نامه گلدشت

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.