دوشنبه _ ۱۱ تیر ۱۴۰۳
دوشنبه, ۱۱ تیر , ۱۴۰۳ 25 ذو الحجة 1445 Monday, 1 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9945 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • جایگاه ممتاز دادسرای جیرفت در استان

    شناسه : 50721 08 تیر 1403 - 8:03 ارسال توسط :
    افشین صالحی نژاد دادستان جیرفت، ضمن بیان بخشی از عملکرد دادسرای این شهرستان، اظهار داشت: در راستای تحقق اهداف سند تحول قضایی عملکرد این دادسرا در استان شاخص و در چهار فصل ارزیابی شده جز ۳ دادسرای برتر استان بوده است.
    جایگاه ممتاز دادسرای جیرفت در استان
    پ
    پ

    به گزارش پایگاه خبری گلدشت ؛افشین صالحی نژاد دادستان شهرستان جیرفت در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد ضمن بیان بخشی از عملکرد دادسرای جیرفت اظهار داشت در راستای تحقق اهداف سند تحول قضایی عملکرد این دادسرا در استان شاخص و در چهار فصل ارزیابی شده جز ۳ دادسرای برتر استان بوده است .

    صالحی نژاد افزود:دادسرای جیرفت کار خود را با هدف تحول وتعالی در سال شروع کرد و نتیجه آن  ۷۵ درصد افزایش بازدهی در خروجی پروندها در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ بوده است.

    دادستان جیرفت هدف بعدی دادسرا را تغییر سبک سنتی به سبک هوشمند والکترونیک عنوان کرد وگفت: با عبور از سبک سنتی تعداد ۷۰۰۰ پرونده ثبت الکترونیک شده است  و امروز اگر مردم تمایل داشته باشند در برخی موارد میتوان پرونده را بطور مجازی مورد بررسی قرار داد.

    وی گفت: از دیگر اقدامات تحول سیستم دادسرا این است که  زمان ارجاع را به ۲ ساعت کاهش داده ایم یعنی در حال حاضر هر شخصی که در دفتر قضایی طرح شکایت کند ظرف مدت  ۲ ساعت تعیین تکلیف  و برای وی پیامک ارسال می گردد.

    تغییر چارت  دادسرا
    دادستان جیرفت بابیان اینکه کار دیگری که در سال ۱۴۰۲ صورت گرفت، پس از سالها تغییر چارت دادسرا بود که با همکاری ریاست دادگستری و توجه رئیس کل دادگستری استان انجام شد؛ افزود: شعب بازپرسی را نیز ارتقاء و افزایش دادیم و شعب دادیاری و شعب اجرای احکام نیز افزایش داد شد و در سیستم اداری چارت شعبه سرپرستی بهبود پیدا کرد و همه این اتفاقات باعث شد خدمات بهتر ومطلوبتری به مردم ارائه شود.

    پرونده های مسن
    صالحي نژاد همچنین اشاره ای به پرونده های قدیمی داشت و گفت: تعداد زیادی پرونده مسن ۹ ساله و۱۰ ساله در دادسرای جیرفت موجود بود که قریب به ۸۵ درصد بالای ۵ سال تعیین تکلیف شد و امروز رسیدیم به پرونده های ۳ تا ۵ سال که کمتر از ۲ ماه اینده اینها نیز تمام  می شوند.

    وی افزود:  جهت تسریع در بهبود امور دادسرا در سال قبل ۷۵درصد همکاران ما ۱۵۰ روز دوشیفت کار کردند.

    احکام کیفری
    صالحی در زمینه اجرایی احکام کیفری هم در ۴ ارزیابی سال قبل در هر ۴ دوره رتبه اول استان را کسب کرده است  و در مجموع ارزیابی های دادگستری استان کرمان در ۴ فصلی که ارزیابی صورت گرفته است  دادسرای جیرفت جز ۳ دادسرای برتر استان کرمان بوده است و همیشه در رتبه های اول ، دوم  و سوم در نوسان بوده است .

    صالحی نژاد افزود: چندین باند سرقت مسلحانه درحوزه جنوب کرمان در جیرفت منهدم شد که سرکرده یکی از این باندها قاتل دوبرادر جیرفتی بود و در مرحله بازرسی و بازپرسی قرار دارد.

    آدم ربایی
    صالحی نژاد افزود: چندین باند سرقت مسلحانه در جنوب استان کرمان در جیرفت نیز منهدم شد که سرکرده یکی از این باندها قاتل دو  برادر جیرفتی بود که در مرحله رسیدگی وبازپرسی قرار دارد.

    جرایم امنیتی
    وی افزود: کاهش جرایم خشن نکته دیگری است که در حوزه کار این دادسرا حائز اهمیت است و برای ضابطین وقضات موجب افتخار است چرا که علاوه بر کاهش جرائم ؛ ۱۸ مورد از قتل های سالهای گذشته هم کشف و مورد رسیدگی قرار گرفت.

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.