یکشنبه _ ۱۷ تیر ۱۴۰۳
یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9980 تعداد نوشته های امروز : 9 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • توسط صمت جنوب کرمان صورت گرفت؛

    تور یک روزه صنعتی معدنی راهیان پیشرفت

    شناسه : 34546 08 تیر 1401 - 21:30 ارسال توسط : نویسنده : محمدمجاز
    اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان قابلیتهای صنعتی و معدنی جنوب استان کرمان را در قالب بازدید تور یک روزه و نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه تشریح نمود.
    تور یک روزه صنعتی معدنی راهیان پیشرفت
    پ
    پ

    پایگاه خبری گلدشت کرمان_ مروجی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان و معاونین بخش های مختلف این اداره در قالب تور یک روزه صنعتی معدنی راهیان پیشرفت که به مناسبت دهه تولید و تجارت (از اول لغایت دهم تیرماه) انجام گرفت؛ با بازدید تعدادی از واحدهای زیر مجموعه و نحوه فعالیت آنها و نشست خبری در معدن مس سرگز اسفندقه که در تاریخ سه شنبه ۱۴۰۱/۰۴/۰۷ صورت گرفت بخشی از فعالیتهای اداره کل صمت و چشم انداز آینده اقدامات و فعالیتهای آن را تشریح نمود.

    مسلم مروجی فرد با تبیین فعالیتها و اقدامات اداره کل صمت جنوب با اشاره به ظرفیتها و قابلیتهای بی بدیل معدنی در منطقه اظهار داشت: از زمان تاسیس سازمان صمت جنوب کرمان تا کنون در حوزه صنعت ۲۲۰۰ جواز تاسیس صادر شده که ۲۷۵ مورد آن به بهره برداری رسیده و در مجموع ۳۰ درصد از مجوزهای صادره در حوزه صنایع کشاورزی و متناسب با نیاز منطقه هستند؛ ضمن اینکه ۱۵ درصد هم در حوزه خدمات دهی به کشاورزان می باشد.

    وی افزود: راه اندازی کارخانه مس کرور تحول بزرگی در منطقه ایجاد می کند و علاوه بر مسئولیت های اجتماعی حداقل ۱۰ هزار شغل ایجاد می نماید که می تواند موجب  کاهش بیکاری در منطقه شود.

    مدیر کل صمت جنوب در بخش های دیگری از تشریح شرایط معدنی جنوب اظهار داشت: در آینده ای نه چندان دور قطب تولید طلا و فولاد کشور می شویم.

    وی با بیان اینکه ذخایر معادن تیتانیوم کهنوج در دنیا کم نظیر است و به زودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد افزود: دومین معدن طلا در فاریاب به زودی راه اندازی میشود.

    مروجی فرد بیان داشت: مجوز ۱۸ هزار میلیاردی ساخت پتروشیمی جازموریان صادر شده است و با بهره برداری از کارخانه تولید خوراک دام در رودبار ۲۴۰۰ خانوار به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول بکار می‌شوند.

    وی ضمن بیان اینکه معدن مس کرور مهرآباد جزء سه معدن بزرگ مس کشور خواهد شد؛ تعطیلی معدن فاریاب را غیرقانونی عنوان کرد و گفت: مجتمع معادن فاریاب و معدن کرومیت از بزرگترین معادن کرومیت کشور بشمار می آیند که متاسفانه تعطیلی این مجموعه توسط کارفرما غیرقانونی است و حل ریشه ای این مساله در دستور کار مسوولین ذی ربط قرار دارد.

    لازم به ذکر است در این تور یک روزه ابتدا از کارخانه تولید مس کاتد، کارخانه آرد، پایانه صادراتی گلش آرای ارم بازدید به عمل امد و با بازدید از معدن مس سرگز اسفندقه و نشست خبری با مدیرکل صنعت، معدن وتجارت جنوب و معاونین ایشان به میزبانی مدیر عامل این معدن خاتمه یافت.

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.