یکشنبه _ ۱۷ تیر ۱۴۰۳
یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9976 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد:

    تداوم شرایط بسیار سخت خشکسالی در سال جاری/ تغییر الگوی کشت برای عبور از خشکسالی

    شناسه : 32986 28 فروردین 1401 - 12:01 ارسال توسط :
    وزیر جهاد کشاورزی پیش‌بینی کرد، شرایط بسیار سخت خشکسالی که سال زراعی گذشته در اغلب مناطق کشور رخ داده است، امسال نیز ادامه خواهد داشت.
    تداوم شرایط بسیار سخت خشکسالی در سال جاری/ تغییر الگوی کشت برای عبور از خشکسالی
    پ
    پ

    به گزارش پایگاه خبری گلدشت کرمان از ایرنا سراسری، وزیر جهاد کشاورزی پیش‌بینی کرد، شرایط بسیار سخت خشکسالی که سال زراعی گذشته در اغلب مناطق کشور رخ داده است، امسال نیز ادامه خواهد داشت.

    سیدجواد ساداتی‌نژاد اظهار کرد: «تغییر الگوی کشت متناسب با کم‌آبی و خشکسالی، پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت، استمهال وام و بخشودگی جرایم دیرکرد و تامین علوفۀ مورد نیاز دامداران از مهم‌ترین راهکار‌ها برای عبور از خشکسالی و کمک به بهره‌برداران بخش کشاورزی و دامداری کشور خواهد بود».

    وی با اشاره به تغییر اقلیم در سال‌های اخیر و آثار آن بر بخش کشاورزی اظهار کرد: «این تغییرات در اغلب حوضه‌های آبی کشور به‌خصوص رودخانه کرخه به‌وضوح دیده می‌شود. ولی آنچه مهم است، همراهی و مشارکت بهره‌برداران و اتحادیه‌های کشاورزی و دامپروری برای کمک به کشاورزان و تامین معیشت آنان با توجه به کمبود آب و خشکسالی است».

    وزیر جهاد کشاورزی افزود: «با توجه به ابعاد پدیدۀ خشکسالی، دولت همۀ توان خود را برای کمک به کشاورزان و خسارت‌دیدگان این بخش به کار خواهد گرفت».

    وی از تعریف چهار قطب تولید گوشت قرمز برای قطع واردات ۱۰۰هزار تن گوشت خبر داد و گفت: «یکی ازاین قطب‌‌‌ها مناطق شرقی خوزستان و حاشیۀ زاگرس شامل سه شهرستان ایذه، باغملک و دزپارت (دهدز) است».

    ساداتی‌نژاد افزود: «این مناطق استعداد و ظرفیت زیادی برای دامداری و دامپروری دارند، از این رو تامین علوفه و دام با کمک بنیاد مستضعفان و خرید تضمینی گوشت از سوی شرکت پشتیبانی امور دام در سال‌جاری اجرایی خواهد شد».

    وی تصریح کرد: «اعتبار مورد نیاز هم از طریق شارژ «دامدار کارت» به نحوی که دامدار قادر باشد علوفۀ مورد نیاز دام را خریداری کند، تامین خواهد شد».

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.