جمعه _ ۱۵ تیر ۱۴۰۳
جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ 29 ذو الحجة 1445 Friday, 5 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9964 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • تشکیل شعب ویژۀ رسیدگی به جرایم انتخاباتی در کرمان؛

    تخلفات انتخاباتی سریع و بدون اغماض رسیدگی می‌شود

    شناسه : 8133 07 بهمن 1398 - 19:01 ارسال توسط :
    رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این‌که بر اساس اقدامات پیشگیرانه تلاش می‌شود که از تشکیل حتی یک پرونده‌ی تخلف انتخاباتی جلوگیری شود، گفت: «اگر تخلفی رخ دهد؛ بدون اغماض پرونده تشکیل و رسیدگی می‌شود».
    تخلفات انتخاباتی سریع و بدون اغماض رسیدگی می‌شود
    پ
    پ
    به گزارش گلدشت کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری استان کرمان، یدالله موحد در نشست توجیهی و آموزشی داوطلبان یازدهمین دوره‌ی انتخابات مجلس شورای اسلامی و روسای ستادهای تبلیغات انتخاباتی آن‌ها بیان کرد: «واحدهای ویژه‌ی انتخابات در تمامی حوزه‌های قضایی استان کرمان تشکیل شده و در اسرع وقت تمامی موارد مطروحه را رسیدگی می‌کنند».
    وی افزود: «انتظار دستگاه قضایی استان به عنوان متولی پیشگیری از جرایم انتخاباتی این است که با همکاری و تعامل سازنده و قانونمند بین داوطلبان و مجموعه‌های امنیتی، انتظامی و قضایی بتوان زمینه‌ی مناسبی برای برگزاری یک انتخابات با حضور حداکثری مردم در فضای امن، در یک رقابت عادلانه، سالم، بدون دغدغه و اخلاق‌مدار فراهم کرد».
    رئیس ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی استان کرمان با تاکید بر این‌که قانون محور فعالیت‌های انتخاباتی است، گفت: «همکاری متقابل بین داوطلبان و مجموعه‌های انتظامی، امنیتی، قضایی، اجرایی و نظارتی بر محور قانون شکل می‌گیرد».
    موحد با اشاره به این‌که شفاف‌سازی هزینه‌های مالی اقدام مناسبی است که در سطح کشور در دست رسیدگی و تصویب قرار دارد، اضافه کرد: «مجلس نهاد قانون‌گذاری است و نمایندگان خوب نمایندگانی هستند که قوانینی را مصوب کنند که پیشرفت، توسعه و رشد کشور را تضمین کند».
    وی بر ایجاد تعامل مثبت و قانون‌مدار از سوی کاندیداها در ستادهای انتخاباتی تاکید کرد و افزود: «ستادهای انتخاباتی باید به الزامات قانونی و ابعاد مختلف قانون آشنا باشند».
    رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر این‌که روسای ستادهای انتخاباتی و کاندیداها باید مسئولیت کارهای انجام شده را بپذیرند، گفت: «داوطلبان باید تمامی ابعاد فعالیت‌های انتخاباتی خود را مدیریت، هدایت و راهنمایی کرده و کنترل و نظارت لازم را داشته باشند».
    موحد با اشاره به تاکیدات قانونی درباره‌ی اخلاق انتخاباتی خاطرنشان کرد: «رقابت‌های انتخاباتی باید آمیخته به رفاقت و کرامت باشد».
    وی یادآور شد: «علاوه بر نظارت‌های دقیق بر فضای حقیقی و ملموس جامعه، کمیته‌ی رصد فضای مجازی نیز به خوبی فعال شده است».
    رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این‌که کاندیداها باید روز سکوت تبلیغاتی را جدی بگیرند، گفت: «تمام بایدها و نبایدها و الزامات و تخلفات و جرایم انتخاباتی از سوی ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی برای کاندیداها ارسال می‌شود وباید مورد توجه قرار گیرد».

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.