یکشنبه _ ۱۷ تیر ۱۴۰۳
یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9976 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • نخستین شورای اداری کرمان برگزار شد

    تاکید رئیس‌جمهور بر استفاده از نیروهای بومی/ ایجاد کارگروه پیشگیری از تصمیمات تورم‌زا در دولت

    شناسه : 40598 07 فروردین 1402 - 15:23 ارسال توسط :
    نخستین شورای اداری کرمان در سال نو برگزار شد و رئیس‌جمهوری در ارتباط ویدئوکنفرانس با 4 هزار مدیر دولتی بر استفاده از نیروهای بومی در استان‌ها تاکید کرد.
    تاکید رئیس‌جمهور بر استفاده از نیروهای بومی/ ایجاد کارگروه پیشگیری از تصمیمات تورم‌زا در دولت
    پ
    پ

    گلدشت کرمان/  امروز نخستین شورای اداری استان همراه با ارتباط ویدئوکنفرانس با رئیس‌جمهوری در سالن شهید مرتضوی استانداری برگزار شد و رئیس‌جمهوری در ارتباط ویدئوکنفرانس با ۴ هزار نفر از مدیران دولتی در سراسر کشور بر خدمت به مردم تاکید کرد و اظهار داشت: نگاه ما در کارها باید تحولی باشد و از نگاه‌های یاس‌آور پرهیز کرد.

    بر اساس گزارش فارس، آیت‌الله ابراهیم رئیسی ادامه داد: راه‌های بسیاری گشوده شده است و راه‌های بسیاری هم گشوده می‌شود تا ان‌شاءالله به زندگی مردم رونق داده شود.

    وی با اشاره به اینکه دولت وعده‌هایی داده و نباید خلف وعده شود، خواستار گزارش‌دهی پیشرفت امور و تبیین کاستی‌ها به‌صورت شفاف برای مردم شد.

    رئیس‌جمهوری ابراز داشت: زمینه برای آنهایی آماده شده است که می‌خواهند با جمهوری اسلامی کار کنند و با همه کشورهای دنیا به‌صورت متوازن تعامل داریم و کار را به لبخند چند کشور گره نزدیم.

    رئیسی ادامه داد: همه در زمان بحران‌ها کنار هم کار می‌کنند و بسیج و هلال‌احمر در سیل و زلزله در کنار هم حاضر می‌شوند و به مردم خدمت می‌کنند.

    وی عنوان کرد: حفظ هویت اسلامی و ملی ما بسیار اهمیت دارد، صیانت از این هویت وظیفه دستگاه‌های فرهنگی است و مراکز علمی ما افتخارات مهمی آفریدند و دانشگاه ما فرهیختگانی دارد که منشا خلاقیت و ابتکار هستند و به همین دلیل دشمن به دنبال ضربه به مراکز علمی ماست.

    رئیس جمهوری با اشاره به اینکه اقتصاد و دغدغه‌های اقتصادی و شعار سال مورد تاکید است، تصریح کرد: همه مدیران، دست‌اندرکاران و دانش‌پژوهان باید به این فکر کنند که چگونه می‌توان این مسائل را دنبال کرد.

    رئیسی بیان داشت: کسری بودجه با کار، تلاش و تولید و ایجاد ثروت برای کشور جبران شد و انضباط مالی در دولت بسیار مهم است و با کنترل‌هایی که انجام شده رشد نقدینگی خوب است اما باید تولید صورت گیرد، زیرا اگر نقدینگی درست هدایت نشود، مانند سیل است.

    وی بر بردن تامین مالی به سمت بازار و مردم و به کار گرفتن پول مردم با ارائه تضمین برای اصل و سود سرمایه تاکید و اضافه کرد: در عمل باید به مردم ثابت کنیم متعهد هستیم و تعهد را نقض نمی‌کنیم.

    رئیسی ابراز داشت: اقتصاد ما باید قابل پیش‌بینی برای تولیدکننده باشد زیرا در غیر این صورت شاهد این نوسانات هستیم و تصمیم‌گیری‌های باثبات در سال جاری مورد تاکید همگان باشد.

    وی با تاکید بر تکریم ارباب‌رجوع و انجام کار آنها بیان داشت: کار ارباب‌رجوع باید به‌موقع انجام شود و رشد اقتصادی کشور در گرو افزایش سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و افزایش بهره‌وری است.

    رئیس‌جمهوری بیان کرد: در گزینش افراد به صلاحیت‌های واقعی توجه شود و بومی‌گزینی را رواج دهید تا نیروهای بومی احساس بی‌خاصیتی نکنند و از نیروهای بومی به‌جای برخی از مدیرانی استفاده شود که نیازی نیست از تهران به شهرستان بروند و دفاتر شرکت‌ها در تهران نیز مدیریت شود.

    رئیسی با بیان اینکه بعضی وقت‌ها پرونده‌ها برای عصرها و نسل‌ها باقی می‌ماند بر رسیدگی به پرونده‌ها در اسرع وقت تاکید کرد.

    وی با اشاره به اضافه‌برداشت موسسه‌های خصوصی و غیرخصوصی از بانک مرکزی تصریح کرد: در زمان محدود باید این اضافه‌برداشت پایان پذیرد و موسسات مذکور تعطیل شود و گزارش را هم به مردم ارائه کنیم.

    رئیسی اظهار داشت: همه برای مهار تورم تلاش کنند و آثار تورمی تصمیمات دولت در یک کارگروه بررسی می‌شود و چنانچه تصمیمی موجب تورم شود جلوی آن را می‌گیریم و این مهم در مجلس هم باید مورد توجه قرار گیرد.

    رئیسی بیان کرد: هنر آن است که جلوی تورم گرفته شود و رکود هم نباشد و رونق در کشور داشته باشیم.

    وی اضافه کرد: دور دوم سفرهای استانی با توجه به پیشرفت پروژه‌ها و پیگیری‌ها انجام می‌شود و کارها باید به‌صورت خستگی‌ناپذیر دنبال شود و عملکردها را به‌مردم گزارش دهید و گره‌های ذهنی را باز کنید.

     

     

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.