یکشنبه _ ۱۷ تیر ۱۴۰۳
یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9976 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • امیری مدیر کل راه و شهرسازی جنوب استان خبر داد:

    تامین ۱۰ هزار قطعه زمین در جنوب کرمان/ ۳۱۲۶ واحد در حال ساخت است

    شناسه : 50844 14 تیر 1403 - 1:55 ارسال توسط :
    مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: تا کنون ۱۰ هزار قطعه زمین برای واجدین شرایط ۶ شهرستان جنوبی استان، تامین شده است که قیمت کارشناسی آن بیش از ۲.۵ همت می باشد.
    تامین ۱۰ هزار قطعه زمین در جنوب کرمان/ ۳۱۲۶ واحد در حال ساخت است
    پ
    پ

    به گزارش پایگاه خبری گلدشت کرمان؛  امیری مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان بعد از ظهر ۱۳ تیرماه در نشست خبری با محوریت تشریح عملکرد شورای هماهنگی وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم، با بیان اینکه در جنوب استان بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ زمین برای الحاق شناسایی شده ، گفت: از این مقدار، هزار هکتار برای احداث ساختمان در طرح نهضت ملی مسکن به صورت قطعی الحاق شده است.

    وی ضمن اینکه از ثبت نام ۵۲ هزار و ۱۰۰ نفر در این طرح خبر داد گفت: از این تعداد۴۲ هزار نفر نیز واجد شرایط هستند.

    امیری با بیان اینکه بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ نفر در جنوب استان آورده اولیه را واریز کرده اند افزود: ۳هزار و ۱۲۶ واحد نیز در حال ساخت است و پروانه ساخت دارد.

    وی ضمن بیان اینکه ما در زمینه ساخت هم به تنهایی نباید اقدامات لازم را انجام دهیم و در مباحث زیربنایی مثل آب، برق، گاز و تلفن سایر دستگاه های مربوطه بایستی همراهی لازم را با ما داشته باشند افزود: سه مجموعه ی استانداری، راه و شهرسازی و دستگاه خدمات رسان، سهم یک سومی برابر قانون دارند.

    امیری با بیان اینکه از این سهم‌، در جنوب کرمان تا کنون ۱۸۰ میلیارد تومان، به حساب ما واریز شده است؛ افزود: تفاهم نامه ها در این رابطه منعقد شده اند و دستگاه ها هم دارند کار می کنند که اجرای این زیرساخت ها به تناسب سایت هایی است که دارد آماده سازی می شود.

    وی در ادامه با بیان اینکه از ۷ شهرستان جنوبی که شامل این طرح می شوند با ۶ شهرستان تسویه حساب انجام شده است؛ افزود: جنس کار در جنوب استان واگذاری زمین به صورت انفرادی یا همان ویلایی به افراد واجد شرایط است.

    امیری بیان داشت: در ۶ شهرستان جنوبی، برای ۱۰۰ درصد تقاضاها، تخصیص زمین انجام شده است و در فرایند تشکیل پرونده و تحویل زمین هستند.

    وی با اشاره به جمعیت زیر ۲۵ هزار نفری منطقه افزود: ان شاالله این امر با همکاری بنیاد مسکن محقق خواهد شد.

    امیری با بیان اینکه چون هزینه های ساخت در جنوب با سرانه درآمدی مردم همخوانی ندارد افزود: نهادهای حمایتی مثل ستاد فرمان اجرایی امام نیز در این رابطه همکاری خواهند کرد.

    وی در ادامه افزود: تا کنون ۱۰ هزار قطعه زمین برای واجدین شرایط ۶ شهرستان جنوبی استان، تامین شده است که قیمت کارشناسی آن بیش از ۲.۵ همت می باشد.

    مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: تا شهریور ۱۴۰۳ هیچ متقاضی بدون تعیین تکلیفِ برای واحد آپارتمانی یا ویلایی نخواهیم داشت.

    امیری در خصوص بحث طرح های جوانی جمعیت در جنوب کرمان گفت: در ۳ مرکز سهم جیرفت و صادره از جیرفت را داریم. در درب بهشت ۳۲۰ قطعه و در جبالبارز ۷۴ قطعه داریم. در جیرفت ۳۰۰ هکتار زمین را الحاق کامل انجام دادیم و علی رغم اینکه فرایند آن انجام شد مشکلاتی بوجود آمد که خارج از اختیار ما بود.

    وی افزود: سهم جوانی جمعیت جیرفت ۳۲۰۰ قطعه بود که برای هر کدام از آنها اسم مشخصی هم تعیین شده بود؛ اما اینکه یک دستگاه شب میخوابد و فردا می گوید برای کاری که ۶ ماه پیش مجوزش را داده بودم اما الان دیگر نمیدهم مقصرش ما نیستیم. این را هم بدانید که هنگام جانمایی زمین ۱۳ دستگاه پای کار هستند که یکی از اینها برای تعیین عرصه ۳ بار تاییدیه داده بود اما نهایتا همکاری لازم را نکرد و نمی شود هم وقتی می رود و با حکم قضایی می آید جلویش را گرفت.

    گفتنی است،مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان به دو سوال خبرنگار گلدشت کرمان پاسخ داد که شرح آن بصورت جداگانه منتشر خواهد شد.

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.