جمعه _ ۱۵ تیر ۱۴۰۳
جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ 29 ذو الحجة 1445 Friday, 5 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9964 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • رییس دادگستری شهرستان جیرفت:

    بیش از ۲۵ هزار پرونده در شعب حل اختلاف جیرفت مختومه شد

    شناسه : 50304 22 خرداد 1403 - 21:04 ارسال توسط :
    در نشست معاون قضایی رئیس کل و حل اختلاف دادگستری استان کرمان با اعضای شورای حل اختلاف جیرفت؛ اصغر ستایی مختاری رئیس حوزه قضایی این شهرستان گفت: در شهرستان جیرفت تعداد ۲۱ شعبه شورای حل اختلاف فعال می‌باشد و کارکنان این شعب در سال ۱۴۰۲ موفق شدند تعداد ۲۵ هزار و ۲۷۲ فقره پرونده را رسیدگی و مختومه نمایند.
    بیش از ۲۵ هزار پرونده در شعب حل اختلاف جیرفت مختومه شد
    پ
    پ

    به گزارش پایگاه خبری گلدشت کرمان به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان؛ نشست معاون قضایی رئیس کل و حل اختلاف دادگستری استان کرمان با اعضای شورای حل اختلاف شهرستان جیرفت امروز برگزار شد و حجت الاسلام و المسلمین محمد امیر ابراهیمی ابتدا درباره اهداف شوراهای حل اختلاف و ضرورت برقراری صلح و سازش بین اصحاب پرونده نکاتی را در جمع کارکنان شوراهای حل اختلاف بیان نمود.

    این مقام قضایی گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد پرونده های وارده به شعب شورای حل اختلاف شهرستان جیرفت ۲۵ هزارو ۲۵۶ بوده و ۲۵ هزارو ۲۷۲ فقره پرونده مختومه و ۹ هزار و ۲۰۴ فقره پرونده منجر به سازش شده است .

    وی ادامه داد : کارکنان شعبه ویژه زندان شهرستان جیرفت در سال گذشته از ۲۶۲ فقره پرونده وارده ۲۴۲ فقره پرونده را به سازش رساندند و ۳۸ زندانی را از زندان آزاد نمودند.

    گفتنی است شورای حل اختلاف شهرستان جیرفت ۲۱ شعبه شامل ۱۲ شعبه رایی ۵ شعبه صلحی و ۳ شعبه روستایی و یک شعبه ویژه زندان میباشد.

    در ادامه این مقام قضایی به سوالات و مطالب مطرح شده پاسخ و از تلاش های رییس دادگستری و دادستان ، اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف شهرستان جیرفت قدردانی کرد.

    گفتنی است در ابتدای این نشست رئیس حوزه قضایی جیرفت ضمن اشاره به آمار و عملکرد شعب شوراهای حل اختلاف شهرستان جیرفت بیان داشت: در شهرستان جیرفت تعداد ۲۱ شعبه شورای حل اختلاف فعال می‌باشد و کارکنان این شعب در سال ۱۴۰۲ موفق شدند از تعداد ۲۵ هزار و ۲۵۶ فقره پرونده تعداد ۲۵ هزار و ۲۷۲ فقره پرونده رسیدگی و مختومه نمایند.

    اصغر ستایی مختاری ادامه داد: از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در شعب شوراهای حل اختلاف شهرستان جیرفت تبدیل پرونده‌های کاغذی به الکترونیکی می‌باشد که در سال گذشته شعب شوراهای حل اختلاف این شهرستان بالغ بر ۳ هزار و ۹۱۵ فقره پرونده را به صورت الکترونیکی رسیدگی نموده همچنین درصد ابلاغ الکترونیک در شعب شوراهای حل اختلاف در سال گذشته ۹۵ درصد بوده است.

    وی بیان داشت: کارکنان شورای حل اختلاف مستقر در زندان شهرستان جیرفت در سال گذشته توانسته‌اند از تعداد ۲۶۲ فقره پرونده وارده تعداد ۲۴۲ فقره را با سازش مختومه و همچنین موجبات آزادی ۱۰ زندانی را از چوبه دار فراهم نمایند.

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.