یکشنبه _ ۱۷ تیر ۱۴۰۳
یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9976 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • رییس کل دادگستری استان خبر داد:

    برگزاری آیین تحلیف ۲۷ کارشناس جدیدالورود در کرمان/ کارشناسان باید به ابعاد مسئولیت خود به درستی آشنا باشند

    شناسه : 39811 06 اسفند 1401 - 13:30 ارسال توسط :
    رییس کل دادگستری کرمان، با تاکید بر این مطلب که کارشناسی شغل نیست و منصب و مسئولیت است، عنوان کرد: تحلیف نیز امری تشریفاتی نیست و عهد و تعهدی است که در محضر پروردگار ادا می شود و این سوگند همیشه باید نصب العین باشد.
    برگزاری آیین تحلیف ۲۷ کارشناس جدیدالورود در کرمان/ کارشناسان باید به ابعاد مسئولیت خود به درستی آشنا باشند
    پ
    پ

    گلدشت کرمان/ رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که کارشناسان رسمی دادگستری در مسیر عدالت گستری گام بر می دارند، گفت: کارشناس باید تمام تلاش خود را برای رسیدن به واقعیت به کار گیرند.

    حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در نشست مشترک با اعضای هیات مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان با موضوع اتیان سوگند کارشناسان جدیدالورود، اعیاد شعبانیه را تبریک گفت و افزود: مسئولیتی که امروز یک کارشناس در یک پرونده قضایی دارد، کمتر از قاضی نیست.

    وی خاطرنشان کرد: نظر کارشناس به قاضی ارائه طریق می کند تا نسبت به صدور حکم عادلانه اقدام کند و در صورتی که رای صحیح صادر شود، قاضی و کارشناس ماجور خواهند بود و اگر خدای نکرده نظر کارشناس و قاضی عادلانه نباشد، مسئولیت آن متوجه قاضی و کارشناس خواهد بود.

    نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان بر دقت کار در حوزه کارشناسی تاکید کرد وادامه داد: کارشناسان باید به ابعاد مسئولیت خود به درستی آشنا باشند و بدانند که مسئولیت بزرگی را بر عهده دارند زیرا اگر حقی ضایع شود و عدالت محقق نشود، در پیشگاه خداوند پاسخگو خواهند بود.

    حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با تاکید بر این مطلب که قاضی و کارشناس باید با بی طرفی کامل نسبت به ارائه نظرات خود اقدام کنند، تصریح کرد: کارشناس باید تمام تلاش خود را برای رسیدن به واقعیت به کار گیرد و در این راه نباید مسئولیت خود را به دیگران واگذار کند وباید با بررسی های دقیق و با شناخت مسئولیت سنگین خود نسبت به صدور نظر کارشناسی اقدام نماید.

    وی با تاکید بر این مطلب که کارشناسی شغل نیست و منصب و مسئولیت است، عنوان کرد: تحلیف نیز امری تشریفاتی نیست و عهد و تعهدی است که در محضر پروردگار ادا می شود و این سوگند همیشه باید نصب العین باشد.

    رییس کل دادگستری استان کرمان، خطاب به کارشناسان جدیدالورود تاکید کرد: همواره باید خدا را ناظر خود بدانید، با توجه به سوگندی که خورده اید، همواره مراقب خود باشید که در مسیر عدالت گام بردارید و به خدا اتکا و به ائمه توسل داشته باشید و با دور کردن همه وسوسه ها از خود؛ وظیفه خود به انجام برسانید.

    رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان نیز در سخنانی گفت: در حال حاضر ۹۴۰ کارشناس در ۴۶ رشته کارشناسی در استان کرمان فعالیت دارند .

    غلامعباس پورسیدی افزود: در روز جاری نیز پس از برگزاری ایین تحلیف، ۲۷ کارشناس جدید به عرصه کارشناسی استان کرمان ورود کرده و به فعالیت خواهند پرداخت.

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.