یکشنبه _ ۱۷ تیر ۱۴۰۳
یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9976 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • معاون قوه قضاییه در اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه و عدالت کرمان:

    باید فضا را برای فعالیت های رسانه ای باز کرد

    شناسه : 48001 17 اسفند 1402 - 15:07 ارسال توسط :
    معاون منابع انسانی قوه قضایی با بیان اینکه امروز نیازمند فعالیت موثر رسانه ها هستیم و این فعالیت مستلزم حمایت قضایی، اعتماد به رسانه و حمایت اجتماعی است گفت: باید فضا و میدان را برای فعالیت های رسانه ای باز کرد.
    باید فضا را برای فعالیت های رسانه ای باز کرد
    پ
    پ

    گلدشت کرمان/ چهارمین جشنواره رسانه و عدالت امروز ۱۷ اسفند در تالار فرهنگ و هنر کرمان با حضور محمد‌باقر الفت معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه کشور، فرشاد مَهدی‌پور معاون امور رسانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آزاد ابراهیم‌زادگان رئیس مرکز رسانه قوه قضائیه و جمعی از مسوولین استانی برگزار شد.

    محمدباقر الفت معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه؛ در این آیین با تاکید بر اهمیت نسبت عدالت و رسانه برای ایجاد و حفظ آرامش در جامعه گفت: وقتی صحبت از عدالت می کنیم مفهومی فراتر از عدالت خانه و قانون در ذهن نقش می بندد و وظیفه و رسالت رسانه در حوزه عدالت، صیانت از عدالت و رشد دادن آن است.

    وی ضمن بیان اینکه جامعه باید فضایل عدل، فرزانگی، فرهیختگی و رحمت، دلیری، شجاعت، عفت، انضباط و عدم آشفتگی را دارا باشد، گفت: باید واضعان قانون، عاقلانه، مدبرانه و عالمانه در یک جامعه وجود داشته باشند تا عدالت به تجلی برسد.

    الفت ضمن تاکید بر این مطلب که جامعه باید وجود عدالت را حس کند و به آن معتقد باشد، عنوان کرد: امروز تلاش فراوانی از تمام مراجعی که به عدالت مشغول هستند را شاهد هستیم اما باید بررسی کنیم آیا احساس وجود عدالت نیز در جامعه وجود دارد و شهروندان چنین حسی دارند یا خیر؟ بنابراین باید به میزان الحراره این قسمت از بحث توجه کرد.

    وی ادامه داد: اگر احساس عدالت در جامعه وجود دارد معلوم است که رسانه ها به وظایف خود به درستی عمل می کنند و اگر کم است باید رسانه ها بیشتر به این موضوع بپردازند.

    الفت تاکید کرد: امروز نیازمند فعالیت موثر رسانه ها هستیم و این فعالیت مستلزم حمایت قضایی، اعتماد به رسانه و حمایت اجتماعی است و باید فضا و میدان را برای فعالیت های رسانه ای باز کرد زیرا هر چه رسانه ها دقیق تر عمل کنند؛ اشتیاق شهروندان برای دستیابی به رسانه های معاند کمتر می شود.

    معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه ضمن بیان این که رسانه، وظیفه صیانت از عدالت را در تمام صور و اشکال خود دارد و بایستی وظیفه دفاع از دستاورد انقلاب اسلامی را بر عهده گیرد؛ بر ضرورت برگزاری جشنواره هایی مانند رسانه و عدالت، در کشور تاکید کرد.

    معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه تصریح کرد: استان کرمان باید الگویی برای سایر استان ها در راستای توسعه فضای رسانه ای باشد که اهالی رسانه بتوانند بیشتر فعالیت داشته باشند.

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.