یکشنبه _ ۱۷ تیر ۱۴۰۳
یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9976 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • در راستای مدیریت مصرف برق صورت گرفت؛

    انعقاد تفاهم نامه همکاری بین برق شمال کرمان و آموزش و پرورش

    شناسه : 34581 09 تیر 1401 - 20:17 ارسال توسط :
    به منظور استفاده از ظرفیت مستعد دانش آموزان برای فرهنگسازی مدیریت مصرف برق و نقش آنها در پیاده سازی الگوهای مرتبط با مصرف انرژی، تفاهمنامه همکاری بین دو دستگاه منعقد شد.
    انعقاد تفاهم نامه همکاری بین برق شمال کرمان و آموزش و پرورش
    پ
    پ

    به گزارش پایگاه خبری گلدشت کرمان از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان، بمنظور استفاده از ظرفیت مستعد دانش آموزان برای فرهنگسازی مدیریت مصرف برق و نقش این عزیزان در پیاده سازی الگوهای مرتبط با مصرف انرژی، تفاهمنامه همکاری بین دو دستگاه منعقد شد.

    محمد سلیمانی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان با اشاره به همکاری هایی که در سنوات گذشته بین آموزش و پرورش و شرکت توزیع نیروی برق شمال استان صورت گرفته و آثار مطلوبی که در تغییر نگرش جامعه دانش آموزی و همکاری این بخش از جامعه در همسویی خانواده ها برای صرفه جویی انرژی گرانبهای برق داشته است به ادامه این مسیر با هدف دستیابی به نتایج مورد انتظار برای نهادینه ساختن فرهنگ صرفه جویی تاکید کرد.

    محمد سلیمانی با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد اشتراکهای برق حوزه شمال استان در بخش خانگی است افزود: بهره گیری از ظرفیت عظیم دانش آموزی در این حوزه می تواند کمک موثری به شرکتهای توزیع برق در زمینه فرهنگسازی مدیریت بهینه انرژی نماید و ضرورت دارد اقدامات فرهنگی موثری در سطح وسیعی از جامعه، خانواده و مدرسه صورت گیرد تا به تدریج استفاده بهینه از انرژی در جامعه نهادینه شود.

    وی ابراز امیدواری کرد: با انعقاد تفاهمنامه بین دو‌ دستگاه سطح تعامل و‌ همکاری که در گذشته نیز وجود داشته ارتقاء یابد و شاهد نتایج اثر بخش آن در حوزه مدیریت انرژی کشور عزیزمان باشیم.

    همچنین رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان، اظهار داشت: همکاری لازم در زمینه اصلاح الگوی مصرف آب و انرژی و تقویت همکاری ها و توانمندی های شرکت توزیع نیروی برق شمال استان و آموزش و پرورش استان در زمینه استفاده بهینه از منابع آب و انرژی از طریق استفاده موثر از منابع و امکانات موجود و گسترش ظرفیت همکاری های بین دستگاهی، موضوع این تفاهم نامه است.

    وی افزود: ایجاد نگرش و تغییرات رفتاری مثبت پایدار در دانش آموزان، مربیان و والدین در ارتباط با حفاظت از منابع آب و انرژی، تامین و ارتقای سطح آگاهی های مدیریت مصرف و تمهیدات لازم برای ایجاد زیرساخت ها در سطح مدارس، ارائه آموزش های تاثیرگذار ویژه دانش آموزان، اولیا، معلمان و دیگر کارکنان، بهینه سازی مصرف آب و انرژی در راستای کاهش هزینه های جاری مدارس و معرفی و ترویج انرژی های پاک و استفاده از آن ها به جای سوخت های فسیلی از اهداف کلی این تفاهم نامه است.

    مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه، دانش آموزان دوره های تحصیلی پیش دبستانی، دبستان و متوسطه در حوزه شمال استان در شهرستان های کرمان و‌ نواحی آن رفسنجان، انار، شهربابک، زرند، راور و کوهبنان جامعه هدف ما در راستای تحقق این تفاهم نامه هستند عنوان داشت: انتظار داریم پس از انعقاد این تفاهم نامه، شاهد افزایش سطح آگاهی در خصوص آب و انرژی و تغییرات رفتاری مشارکت جویانه بین دانش آموزان، افزایش مشارکت در بهره وری انرژی و ترویج فرهنگ بهینه سازی مصرف انرژی و استفاده از ظرفیت فکری و پویایی دانش آموزان و خلق آثار علمی، هنری و فرهنگی در این زمینه باشیم.

    در ادامه مهندس حمید علیزاده مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق شمال استان با ارائه گزارشی از اقدامات سالهای گذشته که با همکاری آموزش و‌پرورش استان بخصوص در رابطه با طرح بزرگ دانش آموزی انرژی پویان انجام گردید‌ از علاقه مندی معلمان و دانش آموزان برای مشارکت در پیاده سازی اهداف وزارت نیرو و شرکت توانیر برای پیاده سازی فرهنگ صرفه جویی قدردانی کرد.

    در پایان نشست از سوی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان از مدیرکل آموزش و پرورش و معاونین حوزه متوسطه و ابتدایی به جهت همکاری مجدانه و تعامل مطلوب با اهدا لوح یادبود، تقدیر بعمل آمد.

    بر پایه این گزارش، این تفاهم نامه با حضور محمد سلیمانی مدیرعامل، حمید علیزاده مدیر دفتر مدیریت مصرف و امیر جهانشاهی مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان و رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان، عباس ارجمند مشاور اجرایی، اصغر پارسا معاون آموزش متوسطه، طاهره زحمتکش سرپرست معاونت آموزش ابتدایی و مهران باهری رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، منعقد شد.

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.