یکشنبه _ ۱۷ تیر ۱۴۰۳
یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9976 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال کرمان مطرح کرد:

    از پیش بینی ناترازی ۱۴ هزار مگاواتی تا مشوق هایی برای کاهش مصرف برق

    شناسه : 50359 25 خرداد 1403 - 9:26 ارسال توسط :
    مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال استان گفت: پیش بینی می شود برای امسال، بدلیل تکرار رشد مصرف، ناترازی بین ۱۳ تا ۱۴ هزار مگاوات داشته باشیم.
    از پیش بینی ناترازی ۱۴ هزار مگاواتی تا مشوق هایی برای کاهش مصرف برق
    پ
    پ

    به گزارش پایگاه خبری گلدشت کرمان؛نشست تخصصی پیشگیری از سرقت سیم برق ویژه حوزه های قضایی شمال استان، صبح امروز در سالن کنفرانس هتل پارس کرمان با حضور حمیدی رییس کل دادگستری کرمان،بخشی دادستان کرمان، قویدل معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان و سلیمانی مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال استان؛ همچنین تعدادی از مسوولین قضایی و روسای ادارات برق شمال کرمان برگزار شد.

    محمد سلیمانی مدیر عامل شرکت توزیع برق شمال استان در این نشست ضمن تاکید بر اهمیت مدیریت مصرف برق در پیک بار تابستان و لزوم همکاری بخش های مختلف خانگی، صنایع، کشاورزی و‌‌… در این راستا؛ به بیان مطالبی مبسوط در خصوص سرقت سیم بعنوان موضوع محوری این نشست پرداخت و در ادامه نیز در رابطه با روشنایی معابر توضیحاتی ارائه کرد.

    سلیمانی در بخش اول صحبت های خود با اشاره به شروع پیک بار تابستان گفت: با توجه به اینکه از سال ۱۴۰۰ خاموشی های گسترده ای در کشور داشتیم که منجر به خاموشی های بخش خانگی می شد؛ برنامه ریزی های وزارت نیرو به سمت جلوگیری از خاموشی در بخش خانگی رفت.

    وی با بیان اینکه هرسال بطور متوسط حدود ۵ درصد رشد مصرف را در کشور داریم؛ افزود: در استان کرمان هم تقریبا باهمین میزان رشد مواجه بودیم تا اینکه در سال گذشته به رشد ۲ برابری یعنی حدود ۱۰ درصد به دلیل تنش های آبی، از مدار خارج شدن کولرهای آبی و افزوده شدن پمپ های آب به شبکه برق رسیدیم و مارا با چالش هایی در فصل تابستان مواجه کرد.

    سلیمانی در ادامه به تشریح اهم برنامه های امسال جهت مدیریت مصرف پیک بار تابستان پرداخت و گفت: پیک برنامه های ما در تیر و مرداد خواهد بود و اگر چه پیش بینی شده بتوانیم تا ۷۷ هزار مگاوات برق تولید کرده و در اختیار مردم بگذاریم اما بیش از این میزان را بایستی از طریق مدیریت مصرف پوشش دهیم.

    وی با بیان اینکه برنامه ها بصورت کشوری و سهمیه بندی و برنامه محور انجام می شود گفت: در استان کرمان سهم دیماند مصرفی برق به تناسب مدیریت بار آن، ۵۰ درصد مربوط به شرکت برق منطقه ای، ۲۴ درصد برق شمال و ۲۶ درصد برق جنوب استان نیز می باشد.

    سلیمانی با بیان اینکه جمعا ۳ هزار و ۴۱۴ مگاوات مصرف برق استان کرمان می باشد افزود: در رابطه با تولید، اگر مدیریت مصرف انجام ندهیم با کمبود مواجهیم اما اگر انجام دهیم میزان تولید و مصرف و برنامه های مدیریت مصرف تقریبا با یکدگیر همخوانی خواهد داشت‌.

    وی میزان مصارف مربوط به بخش صنعت را در سطح کشور ۳۶ درصد عنوان کرد و افزود: در استان کرمان نیز ۵۰ درصد و در شمال استان ۲۲ درصد می باشد؛ همچنین میزان مصرف برق در بخش کشاورزی در استان ۲۳ درصد و در شمال استان۳۴ درصد می باشد.

    سلیمانی در ادامه ضمن بیان اینکه در بخشی خانگی، استان کرمان، ۲۴ درصد مصرف دارد؛ افزود: میزان مصرف این بخش در حوزه توزیع برق شمال کرمان نیز ۲۷ درصد می باشد که میزان مصارف، نشان دهنده مصرف بالای استان در دو بخش کشاورزی و خانگی است.

    سلیمانی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه بین ۷۱۵ تا ۷۲۰ هزار مشترک خانگی در شمال استان و حدود ۶۵۰ هزار مشترک نیز در حوزه جنوب استان داریم افزود: میزان مصرف مشترکین بخش خانگی توزیع برق شمال کرمان ۲۷درصد، کشاورزی ۳۴ درصد، صنعت ۲۲ درصد، اداری ۷ درصد و روشنایی معابر نیز ۲ درصد می باشد.

    وی در ادامه با اشاره به مدیریت مصرف های انجام شده طی سال گذشته گفت: علیرغم محدودیت های تابستان،در شرکت توزیع برق شمال استان حدود ۹.۵ درصد رشد مصرف صنایع را داشتیم چون صنایع یک روز با ما همکاری می کردند و بقیه شبانه روز را می توانستند مصرف انرژی داشته باشند.

    سلیمانی با بیان اینکه در ماه های گرم سال این عدد روی حدود ۸ درصد بود افزود: در بخش کشاورزی نیز ۱.۵ درصد رشد میزان انرژی داشتیم.

    مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال استان کرمان در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: بر اساس برنامه هایی که برای امسال اعلام شده؛ بخش خانگی، مشوق محور است. همچنین سامانه “با انرژی” طراحی شده و جوایز زیادی از جمله ۳۰۰ خودروی اتومات در نظر گرفته شده است تا مردم مصرف برق خود را کاهش دهند و وارد چرخه پاداش ها و عدم خاموشی شوند.

    وی افزود: علاوه بر این، امسال برای اولین بار شورای عالی امنیت ملی به ما مجوز داده است که مصارف خانگی بالای ۴ درصد هوشمند شوند تا بعداز یک بار تذکر در صورت تکرار از طریق سامانه برق آنها قطع شود.

    سلیمانی گفت: امسال در بخش تجاری بحث مربوط به پاساژها با حساسیت بیشتری دنبال می شود؛ در بخش اداری نیز با توجه به تغییر ساعت اداری، انتظار این است مصارف ادارات بعداز اتمام ساعت کاری به حداقل خود برسد چرا که طبق مصوبه بایستی در وقت اداری هم ۳۰ درصد مدیریت مصرف داشته باشیم.

    وی با بیان اینکه در بخش صنعت، صنایع کوچک هیچگونه خاموشی دریافت نمی کنند و در صنایع متوسط با جابجایی تعطیلات مصرف آنها مدیریت می شود؛ افزود: برای صنایع بزرگ نیز برنامه منظم و منسجم روزانه ای در نظر گرفته شده است تا طبق آن پیش بروند.

    سلیمانی در ادامه اذعان داشت : یکی از پر تنش ترین برنامه های مدیریت مصرف ابلاغی شورای امنیت ملی، پمپ های کشاورزی است که روزانه ۵ ساعت از ۱۱ تا ۱۶ بایستی خاموشی چاه ها اعمال شود.

    مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال همچنین اشاراتی به نیاز آبی دو محصول پسته و خرما در ۶ ماهه دوم سال داشت و گفت: در این رابطه مطالبه ای با دانشگاه باهنر در خصوص برآوردِ تاب آوریِ محصولات کشاورزی در برابر آب، انجام داده ایم و ان شاالله به نتایج دلخواه خواهیم رسید.

    سلیمانی افزود: امسال برای نخستین بار مصوب شده است که چاه هایی با بیش از ۲۰ ساعت پروانه کارکرد، از برنامه خاموشی خارج می شوند؛ همچنین اگر ۸۰ درصد دیماند مصرفی چاه از سیستم خورشیدی باشد، سلب خاموشی می شوند.

    وی افزود: در بحث پروانه هم وضعیت شمال استان به این شکل است که کلا ۵ پروانه از ۳هزار چاهی که پوشش می دهیم۲۱ تا۲۲ ساعت پروانه دارند و اکثرا آنها ۱۹ ساعت می باشد.

    وی تاکید کرد: با توجه به ناترازی ها، اگر حتی ۱ کیلو وات ساعت در بخش تولید وجود داشته باشد متعلق به مردم است و البته امسال کنتورهای هوشمند داریم که از طریق مرکز ما و دیسپاچینگ ملی کشوری قابل پایش و کنترل است.

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.