یکشنبه _ ۱۷ تیر ۱۴۰۳
یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9976 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • در نشست خبری شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان کرمان مطرح شد؛

    حرکت لاک پشتی احداث مسکن

    شناسه : 50874 14 تیر 1403 - 18:34 ارسال توسط :
    در نشست خبری شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان در روز چهارشنبه ۱۳ تیر ماه، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده، موانع و چالش های حوزه نهضت ملی مسکن از جمله در جنوب کرمان تشریح شد.
    حرکت لاک پشتی احداث مسکن
    پ
    پ

    به گزارش گلدشت کرمان؛مدیر کل راه و شهرسازی جنوب کرمان در نشست خبری عملکرد شورای هماهنگی وزارت راه و شهرسازی، در پاسخ به سوال خبرنگار گلدشت کرمان مبنی بر چالش ها و موانع پیش روی طرح نهضت ملی مسکن در جنوب کرمان گفت: با توجه به ابعاد گسترده ساخت و ساز در کشور که طیف گسترده ای از اقتصاد درگیر این موضوع هستند، بر این اعتقاد هستم با افزایش جمعیت و تنوع طلبی برای جابجایی مسکن، بحث ساخت و ساز بایستی در همه دولت ها ادامه داشته باشد.

    وی با اذعان به فشردگی انجام کار در حوزه مسکن، در دولت سیزدهم که باعث ایجاد نارضایتی هایی در بین مردم شده است؛ افزود: اگر در دولت های قبل این اقدام حتی به صورت لاک پشتی هم انجام می شد، امروز شاهد این فشردگی کار نبودیم.

    امیری با بیان اینکه در جنوب کرمان ساخت و سازها دو قطبی هستند؛ گفت: یک قطب از حیث “آورده” است که افراد تمکن مالی لازم را ندارند. بنیاد مسکن از سنوات قبل، مسوولیت ساخت را در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر به عهده دارد.

    وی گفت: بخش دیگر مربوط به شهرهایی مثل جیرفت و عنبرآباد است که جمعیت آن ها بالای ۵۰ هزار نفر است و به لحاظ تمکن مالی هم بد نیستند و متقاضیان خود را دارند.

    مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان افزود: در کهنوج در دولت سیزدهم، بیش از ۱۲۰۰ واحد ساخته که به مردم  تحویل داده شده است.

    وی با تاکید بر اینکه عمده چالش ما در جیرفت، نبود پیمانکارِ واجد شرایط است؛ یعنی کسی که بنیه فنی و مالی مطلوب داشته باشد و بتواند در طرح های ما شرکت کند؛ خاطرنشان ساخت: گرمای هوا و کمبود تولید مصالح از جمله مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم.

    امیری نبود کارگر ماهر را دیگر چالش این حوزه عنوان کرد و افزود: از آنجایی که ساختمان های بیش از ۳ طبقه نیاز به کارگر ماهر دارند؛ سیاست واگذاری انفرادی و گروهی اعمال شد اما طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای‌مختلف، ایجاد اشتغال زایی کرد و اکثر کارگران در شهرهای خود مشغول کار هستند و کمتر به جنوب کرمان می آیند.

    وی خاطرنشان کرد: برای ساختمان های کمتر از ۳ طبقه مشکلی وجود ندارد و پیمانکار و کارگر واجد شرایط را در اختیار داریم و حتی تولید مصالح هم با شرایط همخوان است.

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.