یکشنبه _ ۱۷ تیر ۱۴۰۳
یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ 1 محرم 1446 Sunday, 7 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 9976 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 7 تعداد دیدگاهها : 223×
  • اوقات شرعی

  • آخرین وضعیت مسکن و راه ها در شمال استان کرمان

    شناسه : 50860 14 تیر 1403 - 11:53 ارسال توسط :
    رضا حافظی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تشریح عملکرد شورای هماهنگی وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
    آخرین وضعیت مسکن و راه ها در شمال استان کرمان
    پ
    پ

    به گزارش پایگاه خبری گلدشت کرمان؛ رضا حافظی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تشریح عملکرد شورای هماهنگی وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

    وی در این نشست از دو قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و جهش مسکن، بعنوان موضوعات اصلی در دولت سیزدهم نام برد و گفت: بعد از رکود ۱۰ ساله در حوزه مسکن، شهید رییسی متعهد شد که چهار میلیون مسکن در طول چهار سال دولتش احداث شود.

    حافظی، سهم شمال استان کرمان از این تعهد را حدود ۱۲۸ هزار و ۱۸۰ نفر اعلام کرد و افزود: تاکنون ۲۵۰ هزار نفر در سامانه ثبت نام کرده‌اند که ۷۷ هزار نفر آنها تایید نهایی شده‌اند.

    وی از پیشنهاد الحاق ۱۴ هزار هکتار از اراضی شمال استان به شهرها در جهت تامین زمین سخن به میان آورد و گفت: ۲۵۴۷ هکتار آن مصوب شده و تاکنون تامین زمین برای ۸۹ هزار واحد مسکونی انجام شده است.

    حافظی تعداد شهرهای شمال استان کرمان را ۶۵ شهر اعلام کرد و با بیان اینکه پراکنش و تخصیص زمین را در برخی از شهرها فراتر از نیاز داریم گفت: به غیر از کرمان، مابقی شهرها مشکل زمین ندارند.

    وی از آماده سازی و یا در دست اقدام و اجرای ۵۳ سایت نهضت ملی مسکن در شمال استان کرمان خبر داد و افزود: مقرر گردید با هدف مشارکت مردم در ساخت و ساز، به مردم زمین واگذار شود و کمتر به سمت انبوه سازی برویم.

    حافظی از تصویب افزایش تسهیلات بانکی مسکن به ۸۰۰ میلیون تومان در شورای عالی مسکن خبر داد و با بیان اینکه ساختمان ساخته شده داریم اما هنوز زیرساخت‌های آنها تکمیل نشده افزود: برای تکمیل آن ۳۵ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است که مقرر شد یک سوم آن توسط صندوق ملی مسکن تامین شود.

    وی در بخش دیگری از صحبت های خود به ارایه توضیحاتی در خصوص پروژه بلدالامین و ستاد اجرایی فرمان امام پرداخت و از در تملک دولت قرار گرفتن اراضی این منطقه، با هماهنگی های انجام شده در سطح وزارتخانه خبر داد و گفت: این پروژه در سه فاز با ۱۵۰۰ واحد طراحی شده است و تاکید کرد که محل عبور قنات‌ها در زیر ساختمان‌ها نیست و قنات از معابر یا فضای سبز گذشته است.

    حافظی با اشاره به اینکه جمعیت کرمان بیش از ۵۰۰ هزار نفر است گفت: به همین دلیل در شهر کرمان، نمی‌توانیم زمینی به جوانی جمعیت اختصاص دهیم بلکه زمین‌ها به واجدین شرایط، در شهرهای اطراف یا در شهر مورد درخواست پدر خانواده واگذار می‌شود.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان، با بیان اینکه طی سه سال گذشته ۲۰۳۱ واحد مسکونی در استان به اتمام رسیده است گفت: ۱۱۳۰ واحد آن در شهر سیرجان می باشد.

    وی در بخشی از این نشست، در پاسخ به سوال خبرنگار گلدشت کرمان مبنی بر پیش بینی زمانی جهت حل مشکل تامین زمین در کرمان گفت: ۲ سایت اصلی را فعلا آماده کردیم که شروع عملیات اجرایی۸۵۴۴ واحد آن هفته گذشته انجام شد.

    حافظی افزود:درحال حاضر یک زمین ۲۰ هکتاری و یک زمین ۱۴۱ را در دست اقدام جهت اخذ مجوز از شورای عالی شهرسازی و معماری داریم که درخواست آن یک ماه و نیم پیش داده شده است‌.

    وی با بیان اینکه پس از ورود این دو زمین به چرخه زمین های کرمان، دیگر مشکلی برای افراد واجد شرایط تایید نهایی شده در کرمان که پول هم واریز کرده اند، نداریم؛ افزود: یک قطعه زمین هزار هکتاری دیگر که استعلامات آن گرفته شده است وجود دارد و ما در حال انجام کارهای آن هستیم تا طی چندماه آینده وارد چرخه شود.

    حافظی با اشاره به اینکه این زمین هزار هکتاری حدود ۲۵ هزار واحد را پوشش خواهد داد افزود: در صورت عملیاتی شدن این موضوع، دیگر مشکلی در حوزه زمین نخواهیم داشت.

    وی تعداد افرادی که در شهر کرمان پول واریز کرده اند را ۳هزار و ۲۰۵ نفر اعلام کرد و گفت: برای این تعداد مشکل نداریم و شروع عملیات اجرایی برای ساخت واحدهای آنها انجام شده است‌.

    حافظی دلیل عدم ارسال پیامک تعیین تکلیف برای این افراد را چالش تسهیلات بانکی عنوان کرد و افزود: چون حساب بانکی جهت واریز ۴۰ میلیون تومان اولی انجام نشده قابلیت اتصال پیدا کردن به دو پروژه مذکور که عملیات اجرایی آن هفته گذشته شروع شده است وجود ندارد.

    وی گفت: پیگیر هستیم تا هفته آینده حساب های بانکی باز شود و اتصال به پروژه را انجام دهیم.

    حافظی همچنین در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار گلدشت کرمان، مبنی بر اهم اقدامات انجام شده در حوزه راه های شمال استان گفت: طی ۳ سال دولت سیزدهم‌ مجموعا ۶۸ کیلومتر راه به بهره برداری رسیده است.

    نظرات

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری گلدشت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.